PIAGAM PELANGGAN
PERKHIDMATAN BIMBINGAN DAN KAUNSELING DI SEKOLAH
1. Menyediakan bilik kaunseling yang kondusif dan teraputik.
2. Menerima klien tanpa syarat dan prejudis.
3. Menjalankan sesi kaunseling dengan penuh etika dan profesionalisme.
4. Berusaha melindungi identiti klien berdasarkan Kod Etika Kerahsiaan tertakluk kepada
persetujuan klien.
5. Menjalankan sesi kaunseling individu atau kelompok.
6. Memberi keutamaan dengan mengambil tindakan segera bagi klien yang memerlukan
kaunseling krisis.
7. Berusaha merujuk klien kepada pihak tertentu dengan persetujuan klien atas dasar limitasi
keupayaan Guru Kaunseling.
8. Memberi maklumat yang tepat dan terkini kepada klien dengan penuh jujur, ikhlas dan
beretika.
9. Membangunkan potensi individu sebagai model insan yang mampu menyumbang kepada
negara.